FEMEIA ,SUPERIOARA SAU NU?



    De mult timp femeia  a ajuns prin grele incercari de a fi egala barbatului.De ceva timp insa incearca din rasputeri sa mai urce o treapta si sa fie oarecum superioara barbatului.Daca se poate de ce nu?Piedici oricum au fost tot timpul si acestea vor mai fi .Important este sa putem trece cu brio peste ele.Unele din cele mai mari gandiri ale lumii sunt de sex feminin iar daca  sexul barbatesc se dovedeste a fi  la fel de puternic sa nu uitam ca in spatele sau tot o femeie se afla.
Daca ma uit bine in trecut pot spune ca destinul femeii a fost unul greu  pus la incercare.De la ideea ca locul sau se afla la cratita ,sa fie supusa barbatului,sa faca o droaie de copii si sa se ocupe de educatia acestora ,femeia a trebuit sa se emancipeze si sa iasa din conul de umbra in care a stat.Si acum mai exista ,desi ne aflam in secolul 22, idei preconcepute ale sexului tare cum ca femeia nu isi are locul la dreapta barbatului ci in spatele sau.
       De curand m-am intalnit cu una din fostele mele colege din facultate la o cafea ,in oras.Nu ne mai vazusem de ceva timp cu toate ca pastrasem legatura chiar daca intre timp eu ma casatorisem si venise pe lume si odraslele.Cam de un an de zile nu mai stiam mai nimic de ea decat faptul ca la ultima convorbire telefonica ce am avut-o ,era foarte fericita ca se afla intr-o relatie.Si cam atat.Ileana,prietena mea cea mai buna ,legase cu Ana ,colega din facultate,aceasi prietenie pe care o aveam si eu cu aceasta.Dar nici cu Ileana ,Ana nu prea mai pastrase legatura in ultimul an.Ultima data cand am vorbit despre An cu Ileana,aceasta imi reprezentase pe larg faptul ca Ana ar fi cam tinuta din scurt de actualul ei iubit.
In fine sa trecem la intalnirea mea cu Ana.Eram foarte incantata de faptul ca aparuse la intalnire desi am simtit o oarecare reticienta a ei in a veni.Am inceput sa vorbim mai mult eu decat ea si nu am putut sa nu obsev faptul ca desi nu trecuse decat vreo 30 de minute se uita din ce in ce mai des la ceas.Sesizand faptul ca mi-am dat seam de faptul ca ceasul ii atragea mereu privirea aceasta a incercat sa se scuze.
-Iubita mea ,scuza-ma ,dar stii in maxim o ora trebuie sa ajung acasa ,ca vine al meu si iarasi ne certam pentru ca zice ca moare de foame pana ajung eu acasa.
-Dar,ce draga mea ,e bebelus?Trebuie sa ii dai tu cu biberonul?
-A,nu,dar stii e atat de mofturos la mancare ,nu mananca de doua ori acelasi fel.Am incercat de nenumarate ori sa ii las ceva facut dar nici macar nu isi pune in farfurie atat de dependent de mine e.
Plus de asta trebuie sa ajung si la curatatorie sa ii iau niste camasi si niste costume.Trebuie sa plece la nu stiu ce conferinta la Praga.
-Bine,Ana ,atunci ce zici daca ne intalnim week-end-ul urmator sa mergem cu fetele la salon asa cum o faceam pe vremuri?
-Mi-ar placea tare mult dar deja am planuri.O duc pe mama lui Alex la cineva in provincie.El nu poate ca pleaca cu baietii in Delta.
Nu am mai spus nimic ci doar i-am urat o zi buna si speranta de a ne mai suna macar din cand in cand.Poate ca pentru multi acest lucru este de admirat .Si anume ca iubeste persoana de langa ea si cauta sa ii satisfaca toate poftele si toate cerintele.Dar si eu fac acest lucru si foarte multe dintre noi dealtfel.Asta inseamna sa nu mai evadam din cand in cand din cotidian?Din faptul ca ne trezim in fiecare dimineata ,pregatim micul dejun,copii sa plece la scoala,sotul la serviciu si tu mai departe la job?Nu tot timpul dar macar o zi pe saptamana trebuie sa ne oferim acest relaj.E adevarat ca el este barbat si aduce poate destui bani in casa .Dar si tu lucrezi si mai ai si jobul casei.
Aud tot timpul si pe la servici femei ce sunt trecute de varsta ce o au datorita faptului ca se impovareaza dinainte de a pleca de la job cu liste de ce am de facut.Plata facturilor,piata,copii luati de la gradinita,acasa,curat,mancare si ....buf..pat.Pai cred cu siguranta ca vezi numai patul dupa o zi atat de plina.Cand le-am povestit ca la mine in familie totul se imparte egal au ramas un pic cu o  privire ciudata spre mine .Egal,egal.Adica daca nu sunt acasa domnul nu poate gati?Sau nu stie oare drumul pana la cuptorul cu microunde?Copii ii poate lua si el macar o zi pe saptamana.Sunt ai amandorura nu doar ai mei.Si a fost total de acord sa ii avem.Pentru multe dintre colegele mele li se pare ca sunt emancipata .Dar nu este de loc asa.Vreau ca cea ce am si mi-am dorit sa nu devina o corvoada si sa imi doresc sa nu fi avut.Aud voci vehemente masculine de genul,,Locul femeii este la cratita  sau femeia este datoare sa gateasca,sa faca curat,sa  aibe grija de copii,,.Dragilor daca va doriti asa ceva luati ziarul si la rubrica servitoare gasiti tot cea ce va doriti.In loc sa va uitati la ultimele gadget-uri in materie de tehnologie va cautati o servitoare.Cum voi aveti voie sa beti bere la un meci cu prietenii,sa plecati in week-end  in Delta sau mai stiu eu unde cu prietenii ,ei aflati domnilor ca si noi avem nevoie la fel ca si voi.Ana nu este singurul exemplu.Ci este unul mai cu bun simt dat.Am colege care daca nu ajung acasa de la serviciu in o ora se da alarma generala de catre consoarta.Sa nu care cumva sa moara barbatelul de foame.
Cel mai important cred ca intr-o casnicie este sa impartiti activitatile.Astfel veti avea mai mult timp iar ea ca si femeie nu va mai fi atat de obosita si de nefericita in a acorda la finalul zilei atentie si barbatului.
Pana sa ma intalnesc cu Ana credeam ca numai femei ce nu vor sa iasa din aceasta stare letargica pot cadea in plasa de a fi  dominate toata viata si se complac asa.Credeam ca numai femei ce au fost invatate de catre mamele lor cum trebuie sa iti asculti barbatul pana la capat indiferent de ce presupune asta.Si credeam ca si acestea sunt putine.Vreau sa cred ca mai sunt putine.
Spun acest lucru pentru ca Ana ,pana nu de mult era o femeie de afaceri cunoscuta ce nu avea nevoie de sustinere materiala .Ci de iubire .Din pacate se pare ca aceasta o ofera doar ea.
Deci ,femeia ,superioara sau nu?


Comentarii

  1. alina16/7/14

    superioara cu siguranta dar nu vor ei sa admita

    RăspundețiȘtergere
  2. Bianca16/7/14

    Pana la urma fiecare femeie isi alege drumul sau in viata.Daca doreste sa fie alaturi de un barbat poate doreste si sa ii fie sclava acestuia.Cele mai multe se complac in aceasta situatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar nu mai bine ne puneti voi si fusta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Bianca16/7/14

    Domnul Bebe sa intelegem ca sunteti unul din acela care nu accepta ca femeia sa faca si altceva decat sa faca curat,mancare si copii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Femeia trebuie sa aibe locul sau.Nu zice nimeni sa nu aibe si clipele ei de liniste .Dar daca tot doreste sa fie linistita cine o pune sa se marite?

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina16/7/14

    Aici nu este vorba de maritis.Ce daca ma marit asta nu inseamna ca trebuie sa ma condamn.Sau poate asa doriti sa se vada ca o inchisoare.Pai atunci noi femeile de acum spunem pas.Pana la urma urmei ce nevoie avem de voi?

    RăspundețiȘtergere
  7. Mia Mititica16/7/14

    Femeia versus barbat.Intotdeauna a fost un razboi al sexelor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Codruta16/7/14

    Eu sunt fericita ca mereu ies invingatoare chiar daca el nu stie inca lucrul asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana la urma urmei suntem partasi amandoi la cea ce ne-am ales sa facem in viata .Adica sa o parcurgem impreuna.De ce sa nu ajute si el putin?

    RăspundețiȘtergere
  10. VoicuAlecu16/7/14

    Majoritatea postarilor sunt ale femeilor.Daca ar scrie si barbatii v-ar da o lectie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cam care ar fi aceasta lectie?

    RăspundețiȘtergere
  12. Bianca16/7/14

    As invita barbatii la un simplu test.Sa ramana insarcinati,sa faca copii,sa munceasca cat femeile si sa indure durerile lor.Atat.

    RăspundețiȘtergere
  13. Andrei Plimbaretu16/7/14

    Pai copiii vi facem noi,nu?

    RăspundețiȘtergere
  14. IONION16/7/14

    Specific femeilor,va plangeti tot timpul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Viorica16/7/14

    Iar voi trebuie sa intelegeti ca nu ne plangem tot timpul ci nu mai avem timpul necesar sa respiram fara ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Andreea Ana16/7/14

    Eram in perioada cand primul meu nascut,baiat ajunsese la varsta de 2 anisori.Al meu sot foarte perseverent mi-a sugerat sa il facem si pe al doilea ca doar ce ne-am invatat cu schimbatul scutecelor,nopti nedormite(de catre mine),biberoane peste biberoane.Cei drept mi s-a parut si mie o idee buna.S-a dovedit mai tarziu ca gresisem.Am crezut ca atunci cand iei o decizie in doi o si aplici tot in doi.Nu numai practica de a face copiii ci si cresterea acestora.Bine ,el stiind ca e pe drum si cel de al doilea copil a incercat sa produca cat mai mult financiar a sa nu ne lipseasca nimic,e foarte adevarat.Intr-o seara cand a venit acasa eram de a dreptul surmenata de faptul ca baiatul de 2 ani cazuse si se lovise la nas incercand sa ii bage pe cat catelului nu stiu ce minge iar fetita de 3 luni nu mai dormise o noapte intreaga de o saptamana.Cand apucasem sa ii adorm pe amandoi si ma asezasem usor (defapt ma prelingeam )pe canapea ,al meu intra strigand in gura mare despre o nu stiu ce bucurie de a sa .Catelul parca innebunise cand l-a vazut deoarece nu mai apuca sa il vada prea des.Bineinteles ca toata linistea din casa s-a umplut cu tipete ,plansete si schelaleli de ale catelului iar putina mea oaza de liniste s-a dus pe apa Sambetei.Atat de nervoasa eram incat nu am mai vrut sa aud bucuria ce avea sa mi-o spuna al meu sot.Dupa mi-am dat seama ca nu procedasem corect si imi parea rau de cea ce ajunsesem.O zgripturoaica.Din fericire a mea soacra(nu stiu daca la insistentele lui)a hotarat ca trebuie sa iau o pauza si s-a inarmat cu ajutoare ,verisoara sotului si s-a instalat la noi acasa timp de o saptamana trimitandu-ne pe noi intr-o vacanta la munte.
    Parca ma dureau urechiile.Eram pe alta planeta.Nu stiam ce imi lipseste.Tot timpul sunam sa vad ce se intampla acasa.Nu prea am reusit sa ma destiind in afara de vreo 2 zile care am cam dormit tot timpul.

    RăspundețiȘtergere
  17. AICI AI O BILA NEAGRA.SARACUL CE AVEAI CU EL?

    RăspundețiȘtergere
  18. Noemy17/7/14

    Vreau sa cred ca cel de langa mine ma ajuta pentru ca asa doreste si nu pentru ca este nevoit.Pentru ca ma iubeste pe mine si pe copii si pentru ca trebuie sa trecem amandoi cu brio prin etapele vietii.
    Dar totusi am sa il intreb.

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim17/7/14

    Cum ramane totusi cu femeia ce vrea sa fie si mama si sotie si femeie de cariera?

    RăspundețiȘtergere
  20. Cred ca toate trebuiesc imbinate in asa fel incat niciuna sa nu aibe de suferit.Nici macar femeia si atat.Le poti face usor pe toate.Bineinteles cu un mic ajutor si intelegere.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

SUNTEM SAU NU....?

DE CE NU MAI VINE BARZA?