FARA RASISM?SAU CUM NE MAI SPERIEM COPII.





  Nu ştiu dacă si dumneavoastră vi s-a întamplat acest lucru dar de foarte multe ori mi s-a intamplat sa aud o expresie spusă de către un părinte copilului  atunci cand acesta nu binevoieste sa stea locului.Iar expresia suna cam in genul-E uite ca o sa vina țiganii sa te ia ,pentru ca nu esti cuminte!
Nu stiu ce imagine i se arata copilului in minte in momentul cand  parintele ii spunea acest lucru ,cert e ca functioneaza.Am crezut ca este doar un exemplu unic dat .Dar m-am inselat.Nu numai parintii folosesc amenintarea aceasta ci si bunicii sau persoanele ce au in grija copilasul.Curiozitatea m-a facut sa intreb niste copilasi din acestia mititei si nazdravani ce inseamna pentru ei termenul de tigani.
Zis si facut.Prietena mea Giulia este educatoare la o gradinita particulara.In paralel cu educarea prichindeilor scrie si carti pentru copii.Ma infintez intr-o zi la ea cu nu stiu ce treaba si la ora de joaca a copiilor ma infiltrez printre ei.La o masuta stateau doua superbe fetite si un baietel mai sfios.Ma duc incet catre ei si ii intreb,
-Voi stiti ce este acela un tigan?Baietelul  a facut niste ochi mari cat cepele si speriat ma intreaba.
-Buni ,Dana le-a zis sa treaca pe aici?
Nedumerita  il intreb de ce .
--Păi,păi,ieri nu am fost asa cuminte si mi-a spus ca o sa ma zica la tigani sa vina sa ma ia.Au venit?
-Nu ,puiule l-am incredintat eu,asta si de teama ca cine stie ce va face copilul de frica acestora.Doamne fereste mai dau si de cine stie ce belea cu curiozitatea mea.Dar nestatornica cum sunt l-am intrebat ce sunt acestia caci eu nu i-am vazut niciodata.
Una dintre fete mai zvapaiata din fire imi da repede explicatia.
-Țiganii sunt niste omuleti foarte murdari care cauta copii obraznici si ii ia si ii baga in sac si ii duuuce depaarte,depaarte de parintii lui.
Incercam sa imi dau seama de unde povestea acesta despre țigani spusa unor copii care ai putea foarte bine sa ii disciplinezi cu multe alte metode.
Spre surprinderea mea cam 30% din copilasii aceia stiau legenda cu luatul de catre țigani a copiilor daca acestia nu asculta de parinti,bunici si alte persoane.
Trecand peste curiozitatea mea care dupa ce mi-am potolito imi doream sa nu o fi avut ,am descoperit ca de fapt nu numai aceasta expresie  este folosita .Ci vin mult mai multe odata cu cresterea copilasilor in varsta .
 "Dacă nu ești cuminte, te dau la țigani!", "Nu pune gura acolo, că e murdară de la ţigani!", "Vezi că te murdăreşti pe haine şi doar ţiganii umblă murdari!", Eşti un ţigan împuţit ! "Nu te îndepărta, că vin ţiganii şi te iau!", " De ce ai furat, eşti ţigan?", sunt doar câteva dintre frazele cu care mulţi părinţi îşi ameninţă copiii, fără să realizeze că-i instigă la ură rasială şi violenţă încă de la o vârstă fragedă.
De ce anume fac asta?Am incercat sa fac si acest lucru si am intrebat si niste parinti de ce folosesc aceasta metoda.Raspunsurile nu au incetat sa apara.Toate negative.
Cum ca ,,tiganu e tigan si in ziua de Pasti,, ,cum ca sunt obraznici,needucati si hoti.Bine,bine avem specimene de genul si in randul romanilor si nu cred ca a spus careva vreodata -Daca nu stai cuminte vine romanul si te baga in sac,,.
Nu vreau sa par un om fara defecte ,dar pentru mine cred ca acesta poate fi un defect pentru un parinte .Si anume a insufla unui copil o anumita reticienta in a socializa cu cineva de alta etnie.
Eu nu am fost crescuta asa.Mai cu seama ca pe atunci ,rromii erau oarecum si mai marginalizati.Intamplarea a facut ca cea mai buna prietena a mea din copilarie sa fie de aceasta etnie.
Imi aduc aminte ca ,chiar erau mult mai instariti ca si noi.Niciodata cand am fost la ei in casa nu am auzit injurii si erau si foarte curati.Bine poate acesta a fost un caz aparte.
Mi s-a intamplat si mie de nenumarate ori sa asist la anumite scene provocate de acestia ,aceste nefiin d la locul lor.
Dar ne-am intrebat vreodata daca nu cumva este si vina noastra?Marginalizandu-i,neoferindu-le sprijin de nici un fel,neimplicandu-i in activitatile noastre aproape niciodata.Expresii  de genul-Esti tigan.Du-te incolo de tigan.Bai tigane,nu ar trebuii sa mai existe in limbajul nostru.
 Mulţi copii sunt educaţi  să nu se joace cu copiii rromi. Nu doar copiii rromi  sunt dicriminaţi:  există şcoli la care nici acum părinții nu acceptă ca micuțul lor să aibă un coleg cu deficiențe.
Stiu ca este o societate greu de inteles.
Nu iau partea nimanui doar ca cel putin copii nostri nu trebuie sa afle ce inseamna cuvantul rasism.



Comentarii

  1. nu stiu daca poate fi vorba de rasism impotriva rromilor
    gandestete ca fac numai nenorociri si multi dintre ei nici nu vor sa fie ajutati
    de aici la a spune ca esti rasist e mult

    RăspundețiȘtergere
  2. fetita mea sta in banca cu o alta fata care este de aceasta etnie si am invatat-o ca niciodata sa nu o jigneasca in vre un fel chiar daca va auzi alti copii
    intr-o zi fetita a venit acasa batuta,scuipata si alte cele pentru ca nu i-a dat acesteia o clama de par
    a incercat sa i-o ia si fetita mea s-a aparat spunand-o educatoarei.cand a iesit de la scoala colega ei era cu mama sa si s-a pus si mi-a batut copilul
    deci nu am invatat eu copilul sa faca nimic,ei fac rau,iar fetita mea acum are o alta parere despre acestia chiar daca eu am incercat sa nu si-o formeze

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu spun ca nu fac rau.Am si spus ca nu de putine ori mi s-a intamplat sa asist la niste scene produse de acestia care erau nepotrivite.Dar am putea totusi sa gasim altfel de mijloace de a ne speria copii.Daca chiar credem ca aceasta este o modalitate de a-i disciplina.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ioana Adamescu12/7/14

    In urma cu ceva ani lucram la un cunoscut supermarchet.Intr-o seara cand ies de la serviciu impreuna cu alte colege de ale mele,cand sa iesim din parcare doi insi,o femeie si un barbat se certau de mama focului.Cearta am auzit-o de mai departe de locul unde erau acestia.Se auzeau tot felul de injuraturi adresate femeii de catre barbat.La un moment dat acesta incepe sa ii aplice acesteia niste lovituri sore cu moartea.Numai tinea cont unde da.Femeia tipa ca din gura de sarpe.Una dintre colege a zis sa ne bagam.Eu oarecum reticienta am stat deoparte.Colega ce initiat scaparea si cu alte 2 s-au dus spre ei si l-a rugat pe barbat sa termine ca omoara femeia.Acesta s e intoarce la ele si le zice:Si voi ce vreti,fa ca va iau si pe voi acum.Dati-va in p... mea de jegoase.imediat am inceput sa trag de ele ca sa plecam cu teama ca ne-o luam si noi.Colegele mele nimic .I-au spus acestuia ca daca nu se potoleste cheama politia.S-au dus sa traga de om sa nu mai dea in femeia care era mai mult lesinata pe jos.Au ridicat-o si pe aceasta de pe jos,la care acesta uitandu-se catre colegele mele le zice:Si voi ce vreti fa,sa va f..barbatul meu?Plecati dracu,ce chemati politia?C...ce sunteti.
    Mai ca ma apuca rasul de colegele mele care au vrut sa faca ceva ce stiti voi bici si sa ajute o piranda la ananghie.Deci unde e rasismul?

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim12/7/14

    daca cautam pe google si scriem numai cuvantul tigan ,din toate rezultatele sunt numai stiri negative despre acestia
    dati exemple pozitive,gasim?

    RăspundețiȘtergere
  6. mai nou sunt foarte promovati la tv

    RăspundețiȘtergere
  7. si cam ce vedem?palatele lor de aur,masinile de mii de euro care se stie cum le-au dobandit

    RăspundețiȘtergere
  8. marian12/7/14

    exemple pozitive:MdalinVoicu,dar altu nu mai stiu,voi?

    RăspundețiȘtergere
  9. Pitesteanu Andrei12/7/14

    Am fost plecat afara de mai multe ori.Nu pot sa va spun de cate ori m-am intalnit cu inversunarea strainilor la auzirea faptului ca sunt roman.Toti romanii suntem catalogati tigani.

    RăspundețiȘtergere
  10. Viorica12/7/14

    Impotriva a cea ce este rau suntem toti.Ar trebuii sa invatam si noi si sa ne invatam si copii sa fim mai toleranti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim12/7/14

    Cam ce sa invete copii mei de la niste copii tigani?Cum sa fure?Cum sa insele sau sa minta?Cam asta au in gene.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viorica12/7/14

      Exact genul acesta de gandire numai trebuie sa il avem.Dar de ce nu va ganditi ca acelasi lucru s-a intamplat si cu oamenii de culoare sau evreii?Pana la urma rromii au fost in trecut sclavi.Poate de aici a ramas in mostenirea lor necunoasterea.

      Ștergere
  12. TIGANU12/7/14

    SUNT TIGAN SI MA MANDRESC
    SI STIU SI SA SCRIU

    RăspundețiȘtergere
  13. Ancuta Dobrota12/7/14

    Ce doamne iarta ma sunteti asa pertinenti,speriati copii daca tineti mortis cu ,ca vine mosu ,vine baba in loc de vine tiganii .Va e chiar atat de greu.A-ti degenerat complet discutia.

    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim12/7/14

    Mai nou se zic ca in cativa ani datorita scaderii nasterilor o sa ajungem sa fim depasiti numeric de acestia.Deci tara noastra o sa se numeasca usor Rromania.

    RăspundețiȘtergere
  15. Aurel Andreescu12/7/14

    Pai cred ca acei copii din poza postata sunt a unei singure familii.Pe cand romanii nostrii de abia daca mai fac cate un copil.La ei merge ca unde cresc 4 mai cresc altii 4 dar la noi trebuie sa ne facem intai un viitor pentru a putea apoi sa ne straduim sa ne facem macar un mostenitor.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

SUNTEM SAU NU....?

DE CE NU MAI VINE BARZA?