La vremuri noi....costuri noi

In urma cu putin timp a inceput si scoala,eveniment perceput pana nu demult de noi toti ca a fi un eveniment de bucurie ,un nou inceput ,o noua etapa pentru fiecare in parte.
Insa in ultimul timp acest inceput a inceput sa devina un calvar asta datorindu-se sau nu crizei ce a cuprins tara noastra cu un strat de mucegai ce se tot intinde si incearca sa ne acapareze.
Prima ingrijorare este cea a parintilor bineinteles ei fiind cei care trebuie sa raspunda de bunastarea copilului .Mai bine de 65% din parinti se confrunta din plin cu criza majoritatea ramanand in cel mai bun caz unul singur fara job.
Doamna Maria din Bucuresti(34 ani functionar public) are la scoala 2 fetite ,una este clasa a 3-a ,cealalta acum intra pentru prima oara pe bancile scolii si cu lacrimi in ochi ne-a spus:
,,-Foarte greu mi-a fost in acest an,sotul a ramas fara loc de munca e somer si are o indemnizatie de 438 de lei iar mie mi-au taiat din salariu si mai iau 920 de lei.Spuneti-mi cum sa traiesc in situatia in care cea mai mare parte din bani ii dau pe intretinere,transport si ce mai ramane pe alimente?Am apelat la rude pentru a putea trimite fetele la scoala.Scoala cere si ea ba fondul clasei ba cel al scolii...cu toate ca am auzit ca nu este obligatoriu a tinut sa ne precizeze directoarea ca fara ajutorul nostru scoala nu va rezista Nu stiu cum ne vom descurca".
Ideea oameni buni este aceea ca desi invatamantul la noi in Romania este GRATUIT acest lucru nu prea se mai observa.
De la cumpararea de manuale deoarece nu au fost de ajuns pana la cererea de bani pentru diferite activitati,reparatii,caiete speciale,ecusoane,uniforme speciale pentru fiecare scoala in parte si multe altele toate acestea vin sa intareasca un sistem de invatamant care oricum este bolnav de mult si nu datorita cadrelor de invatamant care de cele mai multe ori i-si lasa o parte din bani in institutia la care lucreaza pentru a ajuta ci datorita celor pe care i-am ales sa ne conduca asa cum o stiu ei mai bine.
Am deschis ochii insa cam tarziu si tot fara efect deoarece tipetele de furie si repulsie nu se mai aud acolo unde trebuie iar toti cei raspunzatori dau din umeri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SUNTEM SAU NU....?

DE CE NU MAI VINE BARZA?