MANDRIA DE A FI ROMAN

In ultimul an aceasta mandrie a capatat un alt inteles .Si anume ca pot spune cu ironie acest lucru desi mi-e cam rusine sa o fac.Nu cred ca cineva din lumea acesta nu poate fi mandru de nationalitatea sa indiferent din ce colt al lumii ar fi.Pentru noi romanii a inceput sa ne fie rusine de cea ce suntem sau mai bine zis de cea ce am devenit.
Sunt mandru ca sunt roman!Ca in fiecare dimineata cand ma trezesc ma gandesc cu groaza la ziua ce de abia a inceput datorita faptului ca trebuie sa i-mi indrept toata energia, acumulata in somnul de doar 5 ore de peste noapte,catre jobul la care trebuie sa merg si sa dau tot ce am mai bun in mine ptr. ca acest job de abia l-am gasit cu chiu cu vai ca deh suntem in plina criza si un loc de munca numai se gaseste asa ...la indemana, desi experienta si studiile superioare si de specialitate sunt acolo undeva uitate intr-un ungher scrise pe niste hartii care la ora actuala nu prea mai au nici o valoare,iar la acest job trebuie prestate de catre mine munca a inca 3 oameni pe care angajatorul nu are nici dispozitia si nici posibilitatea de a ii angaja deoarece eu sunt destul de calificat ptr. a face si acest lucru.Sunt constient de faptul ca nimanui nu ii place ceva:un loc de munca,casa in care sta sau poate unde sta cu chirie,soacra,pisica nevestii sau altele,toti avem o nemultumire,dar acest lucru care ni se intampla de cand au innebunit astia cu criza ne-a inchis orice portita de a spera la mai bine.Sa revenim la ideea de afi mandru ca esti roman.Da.Sunt mandru sa pot spune oricarui om de alta nationalitate ca fac parte dintr-o tara mica care a fost asuprita de toti si care i-am biruit pe toti ,mai putin pe aia care ne-au impartit tara si au luat Basarabia si Bucovina,ca i-am avut pe Eminescu,Creanga,Sadoveanu,Mihai Viteazu,Stefan Cel Mare si asa mai departe.Probabil ei nici nu vor stii cine sunt acestia si i-mi vor spune ca si ei au de exemplu un Cehov sau Shekspeare .
Sunt mandru ca sunt roman!Am inceput sa nu ma mai uit la stiri.De altfel nici nu prea mai am timp cand.Dar in momentul cand o fac simt fiori reci pe spinare.Asta se datoreaza a cea ce vad .Calamitati venite peste romanii si asa asupriti de foametea reala ce ne-a daruit-o guvernul nostru drag ales,imediat dupa aceste stiri apar altele despre averile demnitarilor si cum ca acestia ar mai fi primit o suma de bani cam 1000 de euro pe care nu va trebuii sa o justifice ....frumos ce sa zic.Astia 1000 de euro ii pot castiga in 5 luni muncite pana la suferinta.Dar sunt mandru ca sunt roman!
Imi place sa ma uit la tv la emisiunile celor de la protv si anume la ,,Romania Te Iubesc''.Super emisiuni fac astia ,care ma ung la suflet.Din pacate fara efect.Una din aceste emisiuni a fost una in care era prezentate bonele filipineze,cum ca acestea ar fi preferatele romancelor deoarece sunt serioase.Dar a fost prezentate si motivele.Cum ca acestea ar fi foarte harnice.Pai cum sa nu le convina la romanii nostri bogati ,avari si zgarciti, ca asta sunt pana la urma urmei ca de aia au si de aia nu o sa ne gasim locul nicaieri in lumea asta,cand aia vai de mama ei vine aici in Romania si pentru 300 de eoro face baby-siting,curat,spalat,calcat,mancare si poate si un masaj,iar in momentul cand i-si suna familia dar nu a cerut voie i se striga ca va fi trimisa inapoi in tara ei.Noi romanii trebuie sa recunoastem ca avem un stil aparte de a ne comporta nu numai intre noi dar si cu altii din afara .
Dar sunt mandru ca sunt roman!
Si ca sa nu fie o rautate in totalitate trebuie sa recunoastem ca avem la activ si fapte bune .Dar asta e padure fara uscaciuni nu se poate.
I.S.



Acesta este un post ce mi-a parvenit prin adresa de email si am tinut sa fie postat ....poate va va da de gandit.
E o nebunie ...sau ce spune e adevarat?

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

SUNTEM SAU NU....?

Unde se afla orgoliul unei vedete?