MANDRIA DE A FI ROMAN

                                         MANDRIA DE A FI ROMAN




Revin cu acelasi titlu la un post ce l-am facut cu ceva timp in urma .
Sunt mandru de a fi roman din mai multe motive .Nu doresc a fi depasit ci doar a imi spune parerea de ce port aceasta mandrie.Pai sa o luam cu inceputul.
1.Sunt mandru ca frumusetile patriei mele, care in opinia altilor de alta nationalitate sunt nemaiintalnite,sunt promovate de catre straini si mai ales de ce straini,Printul Charles al Marii Britanii.Ai nostrii nu prea stiu sa faca asta si chiar daca o fac costa poporul mai mult decat toate autostrazile  neterminate din Romania.(sa nu uitam cat a costat ,,Sa exploram gradina Carpatilor,,).
2.Sunt mandru ca tara mea este promovata prin procese de coruptie la nivel inalt.Si aici bineinteles nu cred ca mai este neovoie sa dau exemple.(pai daca cei pe care i-am ales fac asta ce sa mai vorbim de banale conduceri de institutii-invatamant,sistem sanitar etc.)
3.Sunt mandru ca am teriminat studii superioare ce mi-am dorit sa le fac in tara si nu afara (ca alte milioane de tineri)si lucrez la un patron ce a avut bulan si scoala vietii si si-a deschis o afacere unde ma are pe mine si altii ca mine ce facem toata treaba pe 1200 de ron.(cu siguranta o sa ziceti ,,pai cine te pune ma sa stai ?de ce nu pleci afara?)
4.Sunt mandru ca sistemul de invatamant da dovada de revenire si anume din ce in ce o sa ramanem fara dascali deoarece cei ce i-am avut au ajuns la venerabile varste si inca mai profeseaza.(a profesa e mult spus deoarece inca nu se pot adapta la secolul 21).
5.Sunt mandru ca ,din pura stupiditate si din dorinta de a-mi face treaba  sunt om si m-am imbolnavit ,am avut nevoie de sistemul sanitar din Romania.Ce sa vedeti?O luna si jumatate  m-am plimbat din spital in spital ,de la doctor la doctor,mai mult am fost folosit si ca cobai in testarea unor anumite medicamente ca sa vedem daca merg la cea ce am eu.O indolenta iesita din comun,lipsa de profesionalism si delasare continuua.Dar platesc CAS fratilor.Platiti in continuare si voi si eu ca ,,VA FI BINE,,.Cea mai buna vine acum .Daca am vazut ca nimeni nu imi da atentie ,am oferit eu atentie.Si ce sa vedeti ?S-a rezolvat toate.
6.Sunt mandru ca am avut nevoie de niste acte si a trebuit sa imi iau concediu de odihna ca sa le pot face.
7.Sunt mandru ca ca fiecare autoritate isi fac cladiri pompoase din banii publici si au angajati cu miile platiti de noi care atunci cand avem nevoie de ei ne iau la rost.
8.Sunt mandru caci atunci cand deschid televizorul nu gasesc decat emisiuni ce promoveaza  fetele siliconate (deci operatiile estetice de mii de euro care o bolnava ce si-a pierdut un san nu va avea prea curand acest noroc ,deoarece au avut grija cei din sanatate),averile unor oameni  care ma intreb oare cate clase au de au ajuns la asa nivel(nu de alta dar poate nu am facut scoala ce trebuia si sa ma reprofilez),scandalurile (care mare parte sunt nascocite) si multe alte povesti incalcite.
Nu mi-am dorit doresc sa ajung pana la punctul 10 numai cu exemple negative si care stiu ca sunt valabile si pentru dumneavoastra.
Si mi-as dori totusi sa incerc sa gasesc si cateva exemple pozitive .
9.Sunt mandra de Simona Halep care a dat un zambet Romaniei pe fata crispata si care intradevar a adus un omagiu tarii.Dar prin ce sacrificii?Ganditiva numai la faptul ca a avea un copil la o banala scoala (scoala ce in mod normal este prevazuta cu invatamant gratuit)este foarte greu in  ziua de azi.Cheltuielile sunt mari si neprevazute.Cate sacrificii au trebuit sa faca parintii ei si nu numai.Toti parintii care isi doresc ca odraslele lor sa ibratiseze un sport trec prin niste sacrificii imense.Nu numai sportivii ,insasi cei ce vor sa mearga la o facultate trebuiesc sustinuti de parinti care muncesc pe 1000 de ron pe luna iar facultatile sunt undeva in jur de 1000 de euro.
Am mentionat-o pe Simona deoarece este ultima din punct de vedere cronologic care intradevar ne-a facut sa fim mandrii ca suntem romani.Toate celelalte mentionate mai sus palesc in fata acestui exemplu si nu numai.
10.La acest punct nu voi mai da nici un exemplu si voi spune doar atat -ar tebuii sa imi fie rusine ca nu fac ceva impotriva acestor dezamagiri in ideea de mandrie.Si nu numai mie si voua celorlalti care v-ati confruntat cu aceste probleme.Unul impotriva acestora nu se va putea niciodata .Ganditiva numai la oameni care dupa o viata de munca iau pensie 300 de lei ,si noi vom pati acelasi lucru.Nici nu va dati seama cat de repede trece viata.Problema ar cam fi daca vom mai ajunge sa luam si acei 300 de lei.Ganditiva ca avem peste 500 de parlamentari cu salarii in euro care nu fac altceva decat sa dea legi in favoarea lor.Numai la jumate daca s-ar injumatati iar banii s-ar duce catre orice altceva ar fi un inceput.Un inceput ar fi pentru multe dar sunt sigur ca veti crede ca aberez.
NU IMI DORESC NIMIC ALTCEVA DECAT SA FIU INTRADEVAR MANDRU CA SUNT ROMAN.
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SUNTEM SAU NU....?

DE CE NU MAI VINE BARZA?